Kaakfysiotherapie

De kaakfysiotherapie wordt ook wel orofaciale fysiotherapie genoemd. Onze collega die dit doet in de praktijk heeft veel ervaring in het behandelen van klachten op dit gebied.

Klachten die u aan uw kaak kunt ervaren:

• Pijn bij de kaak en het kaakgewricht
  • Het moeilijk volledig kunnen openen van de kaak
  • Het niet recht kunnen sluiten van de kaak
  • Een knakkend gevoel in het kaakgewricht
  • Oorsuizingen
  • Duizeligheid
  • Hoofdpijn en/of nekpijn in combinatie met kaakklachten
  • Problemen met het afbijten van bijvoorbeeld een appel of een stuk stokbrood
  • Tandenknarsen (ook wel bekend als bruxisme) en of klemmen van de kaak.

Hoe ziet de behandeling eruit?

De fysiotherapeut zal met u bespreken welke klachten u heeft aan de kaak. Bij het onderzoek wordt gekeken naar het bewegingsverloop van de kaak. Ook de spierspanning en de coördinatie van de kaakspieren wordt onderzocht. De fysiotherapeut maakt voor u een behandelplan toegespitst op uw klachten.

De kosten

Kaakfysiotherapie valt onder de reguliere fysiotherapie en wordt daarom vergoed vanuit uw aanvullende verzekering. Wij adviseren u uw aanvullende polis te raadplegen voor het aantal vergoede zittingen.

Kaakfysiotherapie in ons centrum

De behandeling vindt in een van onze praktijken in Maarssen of Vleuten plaats. Indien noodzakelijk is een behandeling bij u thuis ook mogelijk. Benieuwd naar onze kaakfysiotherapie? Neem dan contact met ons op of schrijf je in!